Fimpa röken, behåll glöden!

Jag har nu varit rökfri i 24 timmar. Jag vet inte hur många gånger jag har försökt sluta röka, men jag hoppas det här är sista gången. Men det är svårt och jag behöver så mycket hjälp som möjligt. Så hjälp mig nu. Ge mig tips och peppa mig. Det blir så mycket lättare om man har hjälp från andra.

Just nu snurrar tankarna. Bara en ciggarett, du kan börja om imorgon igen. Jag har ju varit så duktig och klarar mig hela dagen, så jag kan unna mig en ciggarett. och så fortsätter det. Just nu är jag stark och står emot det, men jag har en känsla av att det kommer att bli svårare.

De knep jag använder mig av nu är enkla: Att hålla mig sysselsatt, att alltid ha någonting att göra. Som t.ex att fixa layouten på bloggen, läsa andra bloggar, logga in på olika communitys osv. Dessutom har jag ätit nyttigt och joggat idag för att hålla tanken på annat. Jobbigast är när jag är ute med hundarna, då är jag van att röka. Antingen precis innan, eller under promenaden. Jag vill inte ta ut abstinensen på hundarna!
Jag klarat mig rätt bra idag ändå. Inga större utbrott. Hoppas dagen imorgon blir lika dan, eller lättare.


Kommentarer
Postat av: Leeniz

Du kommer klara det, det vet jag!

2009-06-29 @ 13:42:07
URL: http://leeniz.devote.se
Postat av: Anna

KLART DU KLARAR DET! Tips: Prata i telefon under promenaderna istället? Bara att ringa upp någon random och snacka på! Puss

2009-06-29 @ 16:44:29
URL: http://annanost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sanna Jacobsson
❤Foki❤


RSS 2.0