Gårdagen lite snabbt

Planerade dagar gillar jag. Jag gillar gårdagen.
På schemat stog det hundträning i skarpnäck med Anna och c/o. Så jag och Nikita tog bussen till skarpnäck.
Första intrycket av deras klubb var "Litet", men under dagen utvecklades till "Mysigt". Träningsplanen gillade jag verkligen. Synd bara att folk inte respekterar hänglås, så att den blir nedskräpad, uppgrävd och förstörd.



Första träningpasset gick inte som jag förväntade mig. Nikita var hyfsat otaggad och jag kände att vi inte kom någonstans i träningen. Vi avslutade passet med en platsliggning. Jag blir lika förvånad varje gång jag tränar platsliggning med henne. Hittills haar vi bara kört med hyfsat kända hundar. Gårdagen bjöd på en känd hund och tre okända. Nikita ligger still hela övningen.
En officiell debut i lydnade är inte långt bort. Det kan nog bli nästa år!

Innan ett andra pass så satt vi i klubbstugan ett tag. Pratade, fikade.

Sedan fick jag och Anna visa upp våra freestylepprogram. Så bra det nu gick..
Därefter tränade vi en stund till och nu var Nikita rätt taggad! Så träningpasset blev bra.
Som slut på dagen fick hundarna leka ett tag :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Tack själv för igår, Niki var ju superduktig!



Vi ses imorgon, då är det Kungsan. Mohah!

2009-10-28 @ 12:41:52
URL: http://www.apporttokig.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sanna Jacobsson
❤Foki❤


RSS 2.0