Härliga hund!

Muscot fick stanna hemma.
Det blev ett träningspass med främst lydnad, med Nikita. Och vilket träningspass då! Jag har inte tränat lydnad särskillt mycket alls, ändå har hon redan så mycket i sig. Hon är så full av överaskningar den där hunden.
Ställande under gång funkar fint. Platsliggningen funkade. Läggande under gång är hon seg på. Hopp över hinder gick bra. Ingången till fot behöver vi träna mer på. Samma med inkallningen. Apporteringen behöver mer träning. Hon har en fin kontakt i linförigheten, men fotarbetet kräven en del träning. I tandvisningen behöver den träningen att hon inte ska bli så glad av kontakten.
Så det är några bitar kvar att ta tag i.

För tillfället håller jag på att välja en ny låt till Nikita i freestylen. Jag kanske har hittat en låt som fungerar.



Kommentarer
Postat av: Sophie

Vart har du fått Nikita ifrån? Är hon omplacering? :) Visst är hon blanding? Väldigt fin är hon iaf!

2009-10-19 @ 23:50:52
Postat av: Nathalie

Svar till Sophie:



Tack!

Visst är hon en blandras. Jag tog över henne som omplacering när hon var ungefär 14 veckor genom en annons på blocket. :)

2009-10-20 @ 00:57:16
URL: http://natisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sanna Jacobsson
❤Foki❤


RSS 2.0