Nikita's dag!

Hipp hurra, för idag är det
Nikitas födelsedag!
Och vilken bra födelsedag det har varit. Vi tog oss ut hit ttill säbyholm tidigt imorse. Efter min skoldag gick vi på en promenad och jag släppte båda hundar så att de fick springa av sig. Sedan var det dags för lydnaskursen. Muscot fick stanna på rummet och Nikita fick följa med på äventyret. Vilket äventyr då. Nikita slutar aldrig att förvåna mig. Först började vi med apporteringen som vi inte tränat alls. Gick super och jag tror det kkan gå snabbt att lära.

Sedan gick vi ut för att träna platsliggning med störning. Först gick Agnes förbi med hundar och körde lite trick. Inga problem.
Sedan gick hon förbi och runt med en påse, lockade och hade roligt. Visst var det roligt, men ingen antydan till att resa sig.
Och jag har ALDRIG tränat platsliggning med Nikita (åtminståne inte med mig på avstånd).
Vilken hund jag har! En liten gnista har tänts för henne med lydnaden. Egentligen skulle jag inte starta henne i lydnaden, men nu tänker jag om lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sanna Jacobsson
❤Foki❤


RSS 2.0