Överallt och ingenstans

Phew, vilken dag! Jag har varit överallt och ingenstans.
Dagen började med att jag skulle till veterinären. Väl framme vid busshållplatsen ser jag hur bussen åker iväg, nästan som att den pekar FU åt mig. Nä, där var det bara att ringa och boka en ny tid. Istället tar jag en tur inne i centrum och köper skivor, så jag kan bränna ner låtarna inför helgen.

Mitt i all stress hade jag glömt alla hundpapper på skolan. Så jag ringer Evie som får leta igenom hela mitt rum, utan att hitta någonting. Inte var det konstigt heller, för de låg precis vid datorn i vardagsrummet.

Väl hemma äter jag lite, bränner skivorna, går ut med Muscot och tar det lugnt. Tills det är dags att röra sig mot bussen. Andra försöket att ta sig till veterinären - och lyckas.

Väl där tar de skrap-prov på hennes sår för att kolla om hon har små egna husdjur. Icke, det hade hon inte. Istället tror de att det är ett resultat av en allergisk reaktion (som var min misstanke från början). Jag får recept på medicin och en återbesökstid om en vecka, reaktionen kan nämligen bli värre än vad den redan är.

Utmattad åker jag hem. Tar svängen förbi apoteket för att hämta ut medicinen. Nähädu, för någonting sådant hade de inte på lager, det får jag vänta med tills på måndag innan jag kan hämta ut.

Hemma igen, tar det lugnt, ringer lite samtal och går ut med Muscot. Sen är det dags att åter igen röra sig mot bussen. Nu till Ågesta för veterinärbesiktning inför SM.
Tydligen har Nikita haft av höger nedre hörntand. Det var lite spänande, för det hade jag ingen aning om. Hur kan jag ha missat någonting sådant, måste ha varit nyligen. Eller är det någon annan som har märkt nåt? Nu vill jag veta!

Nu är jag hemma för sista gången, blev en tur till ute. Men det var bara en tur runt i området med Simon och Muscot. Snart ska jag sova, men först har jag lite småsaker att ta hand om. Efter dagens stress, så längtar jag verkligen efter sömn!



Fokuset hon hade då, skulle jag kunna döda för i helgen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sanna Jacobsson
❤Foki❤


RSS 2.0