Freestyle SM, dag 1

Dagen idag har varit en stressig dag och morgon dagen kommer att vara lika stressig den också. Freestyle SM började ju idag, så jag var rejält nervös. Iaktog noggrant övriga ekipage som deltog. Kom på mig själv i slutet av starten innan mig att jag kanske att det snart var min tur och att jag kanske borde börja värma upp. Inte hade jag lång tid på mig innan det var min tur att inta planen.

Väl på planen bjöd vi på ett hackigt och osäkert program. Inte var det konstigt heller, för när jag väl kommer av planen så kommer jag på att jag glömt rasta henne innan. Så det var bara att kuta in i skogen för att låta henne kissa och bajsa. Bajsnödig var hon, det såg hon till att påpeka för mig.
Det var en riktig onödig miss av mig, på SM och allt. Men å andra sidan så är tävlingen inofficiell, så resultaten reggas inte ändå. Känns bara som en rolig grej att vara med på SM, det är inte direkt så att jag satsar på landslaget! Även om jag skulle vilja, så har faktiskt Nikita inte vaccinerats mot rabies.



Efter SM så anordnades en officiel freestyle tävling. Endast en person hade anmält sig till klass III. Jag hade inte gjort det, då jag ville satsa på SM. Men eftersom resultatet blev som det blev så efteranmälde jag mig på plats till den tävlingen. Det gjorde även Agnes. Så plötsligt var det tre starter i klass III.

Där gjorde jag och Nikita mycket bättre ifrån oss (även om jag glömde rasta henne innan igen..). Vi slutade ändå på en 3:e plats och fick med oss en fin rosett hem. Minns jag inte fel så var det ganska jämnt i poängen?

Jag är riktigt nöjd med dagens resultat, trots dålga resultat. Det viktigaste är ändå att jag har lärt mig någonting.
Jag hoppas på en bättre prestation imorgon, så att folk inte kommer ihåg det sämsta av oss!



Jag idag, fotat av Anna Stålhammar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sanna Jacobsson
❤Foki❤


RSS 2.0